Kiedy Inspekcja Handlowa (IH) może odmówić postępowania?
Z systemu ADR „pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich” wyłączono:
- postępowania, w których sprawy są rozstrzygane przez pracowników przedsiębiorcy, z którym toczony jest spór;
- postępowania reklamacyjne, rozpatrywanie skarg konsumenckich przez przedsiębiorcę oraz bezpośrednie negocjacje między konsumentem a przedsiębiorcą;
- działania sądu podejmowane w celu rozstrzygnięcia sporu w toku postępowania sądowego;
- spory pomiędzy przedsiębiorcami;
Ponadto IH może odmówić rozpatrzenia sporu w przypadku, gdy:
- wnioskodawca nie podjął przed złożeniem wniosku o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich próby kontaktu z drugą stroną i bezpośredniego rozwiązania sporu;
- spór jest błahy lub wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich spowoduje uciążliwości dla drugiej strony;
- sprawa o to samo roszczenie między tymi samymi stronami jest w toku albo została już rozpatrzona przez Inspekcję, stały sąd polubowny, inny właściwy podmiot albo sąd;
- wnioskodawca złożył wniosek o wszczęcie postępowania po upływie roku od dnia, w którym podjął próbę kontaktu z drugą stroną i bezpośredniego rozwiązania sporu;
- rozpatrzenie sporu spowodowałoby poważne zakłócenie działania Inspekcji.
Wytworzył:
Beata Nankowska
(2018-03-05)
Udostępnił:
Rutkowska Elżbieta
(2018-03-05 14:40:25)
Ostatnio zmodyfikował:
Górawski Marek
(2018-03-13 08:59:08)